Ustawienia

2-2018-ZO Dostawa, montaż i konfiguracja klimatyzacji

OGŁOSZENIE
w postępowaniu o szacunkowej wartości zamówienia wyrażonej w złotych nieprzekraczającej równowartości
kwoty 30 tys. euro

Agencja Rozwoju Regionalnego „ARES” S.A. w Suwałkach zaprasza do składania ofert  na realizację poniższego zamówienia publicznego:

na dostawę wraz z montażem, uruchomieniem i konfiguracjąklimatyzacji w pomieszczeniach biurowych Agencji Rozwoju Regionalnego „ARES” S.A. w Suwałkach w budynku Domu Handlowego „ARKADIA” w Suwałkach przy ulicy Noniewicza 42A

Rozdział 1. Opis przedmiotu zamówienia.  

  1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z montażem, uruchomieniem i konfiguracją klimatyzacji w pomieszczeniach biurowych Agencji Rozwoju Regionalnego „ARES” S.A. w Suwałkach w budynku Domu Handlowego „ARKADIA” w Suwałkach przy ulicy Noniewicza 42A. 

    Zamawiający wymaga aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca montażu i jego otoczenia, po uprzednim ustaleniu terminu z Zamawiającym. Koszty dokonania wizji lokalnej miejsca robót poniesie Wykonawca.

    Przedmiot zamówienia obejmuje:

    Pierwsza część zamówienia:

    1. przygotowanie do akceptacji Zamawiającego projektu rozmieszczenia, montażu i konfiguracji wszystkich urządzeń klimatyzacji;
    2. dostawę urządzeń klimatyzacyjnych, w tym wszystkich niezbędnych elementów potrzebnych do prawidłowego uruchomienia i użytkowania systemu klimatyzacji;
    3. montaż, uruchomienie i konfigurację klimatyzacji w pomieszczeniach biurowych w budynku Domu Handlowego „ARKADIA” w Suwałkach przy ulicy Noniewicza 42A;
    4. szkolenie pracowników ARR „ARES” z zakresu prawidłowej obsługi.

    Druga część zamówienia:

    1. świadczenie usługi serwisowej i konserwację urządzeń.

    Urządzenia klimatyzacyjne – wymagane parametry techniczne:

    LP.Nazwa urządzeniaWymagane parametry technicznej.m.ilość
    1 Klimatyzator kasetonowy
    + pilot bezprzewodowy
    Zasilanie 220-240 V
    Wydajnośćchłodzenie  3,5 kW  grzanie 4,1 kW
    Przepływ powietrzajednostka wewnętrzna 450-530-650 m3/h
    Wymiary jednostki wewnętrznej570x570x260 mm
    Zakres temperatur pracychłodzenie (-15÷ +50 oC) grzanie (-25÷ +24 oC),
    Czynnik chłodniczy R410A
    Klasa energetyczna: chłodzenie A++  grzanie A+
    szt. 2
    2 Klimatyzator ścienny
    + pilot bezprzewodowy
    Zasilanie 220-240 V
    Wydajnośćchłodzenie  2,6 kW  grzanie 2,9 kW
    Przepływ powietrzajednostka wewnętrzna 210-300-400 m3/h
    Wymiary jednostki wewnętrznej 730x198x293 mm
    Zakres temperatur pracychłodzenie (-15÷ +50 oC) grzanie (-20÷ +30 oC)
    Czynnik chłodniczy R410A
    Klasa energetyczna: chłodzenie A++  grzanieA+
    szt. 10
    3 Agregat zewnętrzny Zasilanie 220-240 V
    Wydajnośćchłodzenie 8,2 kW  grzanie  8,8 kW
    Przepływ powietrzajednostka wewnętrzna 3800 m3/h
    Wymiary jednostki wewnętrznej 946x410x810mm
    Zakres temperatur pracychłodzenie (-15÷ +50 oC)  grzanie (-15÷ +24 oC),
    Czynnik chłodniczyR410A
    Klasa energetyczna: chłodzenie A++ grzanieA+
    szt. 3
    4 Materiały niezbędne
    do prawidłowej instalacji

    Założenia:

    Wykonawca w ciągu 7 dni od podpisania umowy dostarczy do akceptacji projekt rozmieszczenia, montażu i konfiguracji wszystkich urządzeń klimatyzacji. Wszystkie zgody są wiążące po zachowaniu formy pisemnej.

    Wszelkie prace Wykonawca wykona zgodnie z obowiązującymi przepisami i dobrymi praktykami. Wykonawca uzgodni z Zamawiającym sposób i rodzaj mocowania każdego urządzenia.

    Wykonawca pozyska wszelkie zgody i pozwolenia niezbędne do wykonania zadania (w tym zgłoszenie do Centralnego Rejestru Operatorów).

    Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia skalkuluje i dostarczy wszystkie niezbędne elementy potrzebne do prawidłowego uruchomienia i użytkowania systemu klimatyzacji.

    Jeżeli w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia użyto znaków towarowych, nazw własnych, patentów lub pochodzenia, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, a także norm lub szczególnego procesu,który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę, jeśli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, Zamawiający dopuszcza produkty/rozwiązania równoważne. Przez produkty równoważne Zamawiający rozumie produkty o parametrach technicznych takich samych lub wyższych w stosunku do produkowanych przez producentów wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia.

    Wykonawca dostarczy opisane w niniejszym dokumencie urządzenia i elementy po uzyskaniu zgody Zamawiającego.

    Wszystkie urządzenia klimatyzacyjne oraz elementy sterowania powinny pochodzić od jednego producenta.

    Systemy klimatyzacyjne należy wyposażyć oraz podłączyć do konwertera danych umożliwiającego podgląd oraz sterowanie urządzeniami klimatyzacyjnymi przez sieć Internet z poziomu komputera / tabletu / smartfona.

    Konwerter danych powinien umożliwiać:

    • – sterowanie indywidualne i grupowe,
    • – ustawienie harmonogramu tygodniowego,
    • – dostęp firmy serwisującej on-line i monitorowanie parametrów systemu oraz historii błędów w razie awarii,
    • – możliwość zdalnego wyłączenia klimatyzatora bądź grupy klimatyzatorów.

    Wszystkie elementy klimatyzacji muszą być fabrycznie nowe, nieużywane (bez śladu wcześniejszego użytkowania), oryginalnie zapakowane, pełnowartościowe, w pierwszym gatunku, wolne od wad materiałowych i produkcyjnych oraz wolne od wad technicznych i prawnych, wykonane w ramach bezpiecznych technologii, spełniające wymagania określone w OGŁOSZENIU oraz odpowiadające normom jakościowym, określonym we właściwych aktach prawnych.

    W formularzu ofertowym Wykonawca zobowiązany jest do opisania danych technicznych oferowanego sprzętu, w tym podanie nazwy producenta i danych niezbędnych do zweryfikowania oferowanego produktu (np. nr katalogowe, marka, typ, model – dane identyfikujące dany produkt), oraz dokonanie opisu oferowanego produktu potwierdzającego spełnianie wymagań postawionych przez Zamawiającego. Dane należy określić w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości. Powyższe służyć będzie ocenie czy oferowany towar spełnia wymagania Zamawiającego.

    Wykonawca w terminie nie dłuższym niż 7 dni od zakończenia prac montażu i konfiguracji poszczególnych urządzeń dostarczy Zamawiającemu dokumentację powykonawczą zawierającą w szczególności projekty jeżeli były wymagane, schemat instalacji, schemat połączeń sieciowych, opis konfiguracji

    GWARANCJA:

    Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu ofertowym okres gwarancji w latach na zamontowany sprzęt i wykonane roboty. Okres gwarancji liczony będzie od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag (bez zastrzeżeń).

    Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji na realizację przedmiotu zamówienia wynosi 5 lat (tj. 60 miesięcy). Zamawiający w kryteriach oceny ofert będzie oceniał wydłużenie okresu gwarancji.

    Okres gwarancji może być wydłużony maksymalnie do 7 lat (tj. 84 miesięcy).W przypadku zaoferowania okresu gwarancji dłuższego niż 7 lat (tj. 84 miesiące), Zamawiający przyjmie wartość maksymalną. Brak wypełnienia oznaczać będzie, że Wykonawca zaoferuje wartość minimalną tj. 5 lat (tj. 60 miesięcy).

    OBSŁUGA SERWISOWA I KONSERWACJA URZĄDZEŃ:

    Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi serwisowej wykonanej klimatyzacji oraz konserwację urządzeń w okresie gwarancji, z częstotliwością minimum co 6 miesięcy, wraz z badaniem szczelności układu freonowego, zgodnie z wymogami ustawowymi, w szczególności wykonanie:

    • – przeglądów instalacji chłodzenia wg zaleceń producentów, w tym płatnych przeglądów gwarancyjnych przez autoryzowany serwis producenta, wymaganych wg zaleceń i warunków gwarancji producenta;
    • – czynności zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2017 poz. 1951 z późn. zm.)
    • – kontroli, wymiany, uzupełnienia czynnika chłodniczego celem zapewnienia prawidłowej pracy i bezpieczeństwa instalacji;
    • – wykonanie prób szczelności zgodnie z wymogami ustawowymi, potwierdzone protokołem przeglądu;
    • – regulacji parametrów pracy systemów instalacji chłodzenia;
    • – diagnozowania przyczyn nieprawidłowego działania urządzeń/elementów systemu i ich usuwania;
    • – sprawdzenia ogólnego stanu technicznego pod względem mocowań, korozji jak i uszkodzeń mechanicznych;
    • – usuwania zanieczyszczeń z jednostek wewnętrznych i zewnętrznych;
    • – usuwania nieszczelności przewodów;
    • – wywozu i utylizacji odpadów po przeprowadzonych pracach, a na polecenie inspektorów oraz upoważnionych pracowników Zamawiającego, Wykonawca przedstawi stosowny dokument potwierdzający dokonanie utylizacji tych odpadów (Kartę odpadu);
    • – oczyszczania filtrów w jednostkach wewnętrznych i zewnętrznych;
    • – sprawdzenia drożności instalacji odprowadzania kondensatu wraz z czyszczeniem;
    • – sprawdzenia poprawności działania połączeń elektrycznych;
    • – skontrolowania poprawności działania zabezpieczeń, czujników;
    • – dezynfekcji jednostek wewnętrznych;
    • – zapisów, potwierdzających wykonanie przeglądów serwisowych;
    • – przekazanie/uzupełnienie danych dotyczących przeprowadzanych przez uprawnionego serwisanta czynności, wymagających wpisu do Karty Urządzenia;
    • – oceny prawidłowości pracy pilotów, w tym stanu baterii;
    • – pozostałych prac wynikających z Dokumentacji techniczno-ruchowej(DTR) urządzeń, niezbędnych dla zapewnienia prawidłowej eksploatacji instalacji;
    • – innych czynności wynikających z instrukcji eksploatacji instalacji chłodzenia.

    Materiały eksploatacyjne konieczne do prawidłowej realizacji usługi serwisowej dostarcza Wykonawca na koszt Zamawiającego, za wyjątkiem czynnika chłodniczego i materiałów pomocniczych takich jak: oleje, smary itp., które Wykonawca zobowiązuje się do zakupu i dostawy oraz uzupełnienia tych ubytków w ramach wynagrodzenia za realizację niniejszego przedmiotu zamówienia.

    Obsługa serwisowa i konserwacja urządzeń będzie odbywała się w sposób nienaruszający warunków gwarancji poszczególnych urządzeń.

    Obsługa serwisowa będzie obejmowała również usuwanie zgłoszonych przez Zamawiającego awarii instalacji klimatyzacji. Przez awarię instalacji klimatyzacji rozumie się sytuację, w której niemożliwe staje się normalne funkcjonowanie jednostki wewnętrznej lub zewnętrznej. Do awarii lub usterek nie zalicza się działania sił wyższych np. pożar, kradzież. Wymagany czas reakcji serwisu:

    – reakcja: w tym samym dniu (rozumiany jako czas, w którymspecjaliści rozpoczną pracę nad usunięciem awarii lub usterki), od daty otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego;

    – czas naprawy: 5 dni roboczych (rozumiany jako okres od zgłoszenia awarii / usterki do przywrócenia ciągłości działania systemu klimatyzacji wraz z pełną konfiguracją)od daty otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego.

    PODWYKONAWCY:

    Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców, jak za własne. Realizacja przedmiotu zamówienia odbędzie się na koszt i ryzyko Wykonawcy.

    ZALICZKI:

    Zamawiający nie przewiduje w niniejszym postępowaniu udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

    OFERTY CZĘŚCIOWE, OFERTY WARIANTOWE:

    Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

    Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

  2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień
    000
    Kod CPV Opis
    Główny kod:
    45331220-4   Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
    Dodatkowe kody:
    45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
    50730000-1 Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących

Rozdział 2.  Tryb udzielenia zamówienia publicznego.

Zamówienie publiczne o szacunkowej wartości zamówienia wyrażonej w złotych nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 tys. euro, udziela się zgodnie z art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 poz. 1579 r. poz. 907 z poźn. zm.).

Rozdział 3.  Termin wykonania zamówienia.

TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:

  1. Termin rozpoczęcia :  od dnia zawarcia umowy;
  2. Termin zakończenia pierwszej części zamówienia, tj. prac polegających m.in. na dostawie wraz z montażem, uruchomieniem i konfiguracją klimatyzacji w pomieszczeniach biurowych:

    Wymagany przez Zamawiającego maksymalny okres realizacji zamówienia wynosi 40 dni.

    Zamawiający w kryteriach oceny ofert będzie oceniał skrócenie okresu realizacji zamówienia.

    Okres realizacji zamówienia może być skrócony do 30 dni.

    Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu ofertowym okres, w którym zamierza zrealizować zamówienie.

    Okres realizacji zamówienia liczony będzie od dnia zawarcia umowy na realizację ww. przedmiotu umowy do dnia odbioru robót.

  3. Termin realizacji drugiej części zamówienia, tj. usług serwisowania i konserwacji urządzeń: w okresie objętym gwarancją (udzieloną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym).

Rozdział 4. Wymagania wobec oferentów. Warunki udziału w postępowaniu. Podstawy wykluczenia.  

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
    1. nie podlegają wykluczeniu,
    2. spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez zamawiającego w OGŁOSZENIU.
  2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:
    1. Warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej,
      o ile wynika to z odrębnych przepisów
      Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca:

      posiada Certyfikat dla przedsiębiorców uprawniający do prowadzenia działalności w zakresie instalowania oraz konserwacji lub serwisowania urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła.

      Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

    2. Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

      Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie.

    3. Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej

      Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje) należycie co najmniej 2 usługi polegające na dostawie wraz z montażem, uruchomieniem i konfiguracją klimatyzacji o wartości minimum 80.000 zł brutto każda.

  3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 Ustawy PZP:
    1. wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu, lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
    2. wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
      1. o którym mowa w art. 165a, art. 181–188, art. 189a, art. 218–221, art. 228–230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270–309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2016 r. poz. 1137, z późn. zm.89)) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176, 1170 i 1171 oraz z 2017 r. poz. 60 i 1051),
      2. o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny,
      3. skarbowe,
      4. o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);
    3. wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 13;
    4. wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
    5. wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej „kryteriami selekcji”, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
    6. wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
    7. wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
    8. wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
    9. wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
    10. wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2016 r. poz. 1541 oraz z 2017 r. poz. 724 i 933);
    11. wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
    12. wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 229, 1089 i 1132), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
  4. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, gdy Wykonawca oświadczy, że nie ma podstaw do wykluczenia go z postępowania i stan ten będzie wynikał z dołączonych dokumentów w przypadku wezwania do ich przedstawienia.

Rozdział 5. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.  

W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy winni przedłożyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty:

  1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć:
    1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załącznikach: nr 2 i nr 3doniniejszego Ogłoszenia. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
    2. w przypadku polegania na innych podmiotach – w celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności:
      • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
      • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
      • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
      • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
  2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
    1. Wykazu usług wykonanych (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
      przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane) a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;
      w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
      Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do niniejszego Ogłoszenia.
    2. Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składaniem ofert;
    3. Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu;
      Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Ogłoszenia.
  3. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Rozdział 6. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami. 

1.     W niniejszym postępowaniu:

1)      komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się zgodnie z wyborem zamawiającego                           za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. 2012 r. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422, z 2015 r. poz. 1844 oraz z 2016 r. poz. 147 i 615);

2)      jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski zawiadomienia oraz informacje                          za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

2.     Zamawiający zastrzega sobie, że wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje – po otwarciu ofert będą mogły być przekazywane faksem lub droga elektroniczną z możliwością żądania niezwłocznego potwierdzenia ich otrzymania.

Zaleca się aby Wykonawca w ofercie podał numer faksu lub adres e-mail.

W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo przesłane przez Zamawiającego na numer faksu lub adres e-mail podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma.

3.     Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści OGŁOSZENIA. Zamawiający udzieli wyjaśnień.

4.     Do porozumiewania się z Wykonawcami Zamawiający upoważnia:

– w zakresie procedury upoważnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:

Renata Marcówka,  tel./fax (87)5666106,   email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Elżbieta Manalis,  tel./fax (87)5666106,   e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

– w zakresie merytorycznym upoważnionym do kontaktu z Wykonawcami jest:

Piotr Wiszniewski ,  tel. 500 292 491

Godziny urzędowania: : 7:00 – 15:00 od poniedziałku do piątku.

Rozdział 7. Opis sposobu przygotowania ofert. 

  1. Opakowanie i adresowanie oferty.

    Ofertę wraz z załącznikami do niej należy złożyć w nieprzezroczystym opakowaniu zamkniętym w sposób zabezpieczający nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.

    Opakowanie wraz z ofertą ma posiadać następujące oznaczenia:

    Nadawca:  Pełna nazwa i dokładny adres Wykonawcy (ulica, numer lokalu, miejscowość, numer kodu pocztowego) – (dopuszcza się czytelny odcisk pieczęci).

    Adresat:

    Agencja Rozwoju Regionalnego „ARES” S.A. w Suwałkach

    16-400 Suwałki, ul. Noniewicza 42A

    OFERTA NA dostawę wraz z montażem, uruchomieniem i konfiguracją klimatyzacji w Agencji Rozwoju Regionalnego „ARES” S.A. w Suwałkach w budynku DH „ARKADIA” w Suwałkach przy ulicy Noniewicza 42A.

    Z dopiskiem:  NIE OTWIERAĆ PRZED  26.04.2018 godz. 10:00

  2.  Informacje pozostałe:
    1. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
    2. Ofertę należy złożyć na druku „Formularz ofertowy” –załącznik nr 1,bez nanoszenia jakichkolwiek zmian w treści druku,
    3. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę (przygotowaną według wymagań określonych w niniejszym OGŁOSZENIU). Złożenieprzez jednego wykonawcę więcej niż jednej oferty w postępowaniu lub oferty zawierającej rozwiązania alternatywne spowoduje jej odrzucenie,
    4. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści niniejszego OGŁOSZENIA.
    5. Oferta musi być sporządzona:
      1. w formie pisemnej,
      2. w języku polskim,każdy dokument składający się na ofertę sporządzony w innym języku niż język polski winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę,
      3. na maszynie, komputerze lub czytelnie inną trwałą techniką w sposób zapewniający jej czytelność.
  3. Złożona oferta powinna zawierać:
    1. Wypełniony i podpisany przez osobę (osoby) upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy Formularz ofertowy na załączniku nr 1;
    2. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2;
    3. Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu – Załącznik nr 3;
    4. Pełnomocnictwo:
      1. Jeżeli podpisy w ofercie nie wynikają między innymi z odpisu lub wyciągu z właściwego rejestru albo centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wymagane jest załączenie dokumentu (pełnomocnictwa) uprawniającego do składania podpisów w imieniu Wykonawcy w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie,
      2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy załączyć Pełnomocnictwo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie,
      3. W przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba posiadająca Pełnomocnictwo musi ono zawierać zakres upełnomocnienia.
    5. Certyfikat dla przedsiębiorców uprawniający do prowadzenia działalności w zakresie instalowania oraz konserwacji lub serwisowania urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła.

Rozdział 8. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert  

  1. Ofertę należy złożyć w Agencji Rozwoju Regionalnego „ARES” S.A.  w Suwałkach, ul. Noniewicza 42A, 16-400 Suwałki, w Sekretariacie, w terminie  do dnia 26.04.2018 r. do godziny 9:00.
  2. Złożona oferta zostanie zarejestrowana (dzień, godzina) oraz otrzyma kolejny numer.
  3. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego, w budynku Agencji Rozwoju Regionalnego „ARES” S.A.
    w Suwałkach, przy ulicy Noniewicza 42A, 16-400 Suwałki,
    w dniu 26.04.2018 r. o godzinie 10:00.
  4. Z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu otwarcia ofert.
  5. Otwarcie ofert jest jawne.
  6. Wykonawcy mogą być obecni przy otwieraniu ofert. Osoby zainteresowane udziałem w jawnym otwarciu ofert proszone są o przybycie 5 minut przed wyznaczonym czasem (niezbędne jest posiadanie stosownego pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawcy)

Rozdział 9. Opis sposobu obliczania ceny

  1. Cenę za przedmiot zamówienia należy przedstawić w Formularzu ofertowym.
  2. Podstawą do kalkulacji ceny ofertowej jest Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia .
  3. Każdy wykonawca dokona wyceny własnej dostawy uwzględniając informacje zawarte w OGŁOSZENIU oraz w oparciu o:
    • posiadaną wiedzę
    • szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
  4. Wartości zawarte w formularzu ofertowym, muszą być wyrażone w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
  5. Podatek VAT należy naliczyć zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2001 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.). Wykonawca oblicza wartość brutto według stawki VAT obowiązującej w dniu składania oferty.
  6. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
  7. Cena może być tylko jedna;  nie dopuszcza się wariantowości cen. Wszelkie upusty, rabaty winny być od razu ujęte w obliczeniu ceny, tak by wyliczona cena za realizacje zamówienia była ceną ostateczną, bez konieczności dokonywania przez zamawiającego przeliczeń itp. działań w celu jej określenia.
  8. Zamawiający poprawi oczywiste omyłki rachunkowe w ofercie i uwzględni konsekwencje rachunkowe dokonanych poprawek.
  9. Rozliczenia między Zamawiającym, a wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej (złoty polski). Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
  10. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

Rozdział 10.Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert.

  1. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:

    Kryteria oceny i ich waga:

    1. Oferowana cena brutto, tj. całkowita cena brutto za całość realizacji zamówienia (łącznie z usługą konserwacji i serwisowania w okresie objętym gwarancją, z częstotliwością minimum co 6 miesięcy):    waga 40%,  tj. 40 pkt.

      Sposób obliczania wartości punktowej kryterium ceny:

      KC   =  ( C min  :  C n  )   x   40 pkt.

      Gdzie:

      C min              – najniższa cena ogółem brutto spośród ofert

      C n                – cena ogółem brutto ocenianej oferty

      40pkt.          – maksymalna liczba punktów w kryterium oceny ofert CENA

    2. Gwarancja –okres gwarancji:   waga 40%,   tj. 40 pkt.

      Na zamontowany sprzęt i wykonane roboty Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji :

      Nazwa
      parametru
      Zakres
      parametru
      Zasady
      oceny
      Okres gwarancji minimum 5 lat,
      tj. 60 miesięcy
      5 lat, tj. 60  miesięcy gwarancji
      7 lat, tj. 84 miesiące gwarancji
      0 pkt.
      40 pkt.

      Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu ofertowym okres gwarancji w latach na zamontowany sprzęt i wykonane roboty. Okres gwarancji liczony będzie od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag (bez zastrzeżeń).

      Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji na realizację przedmiotu zamówienia wynosi 5 lat (tj. 60 miesięcy). Zamawiający w kryteriach oceny ofert będzie oceniał wydłużenie okresu gwarancji.

      Okres gwarancji może być wydłużony maksymalnie do 7 lat (tj. 84 miesięcy).W przypadku zaoferowania okresu gwarancji dłuższego niż 7 lat (tj. 84 miesiące), Zamawiający przyjmie wartość maksymalną. Brak wypełnienia oznaczać będzie, że Wykonawca zaoferuje wartość minimalną tj. 5 lat (tj. 60 miesięcy).

    3. Termin realizacji przedmiotu zamówienia:waga 20%,   tj. 20 pkt.

      Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu ofertowym okres, w którym zamierza zrealizować zamówienie:

      Nazwa
      parametru
      Zakres
      parametru
      Zasady
      Oceny
      Termin realizacji
      przedmiotu zamówienia
      Maksymalnie 40 dni
      od dnia podpisania umowy na realizację ww. przedmiotu umowy do dnia odbioru robót
      40  dni
      30  dni
      0 pkt.
      20 pkt.

      Okres realizacji zamówienia liczony będzie od dnia zawarcia umowy na realizację ww. przedmiotu umowy do dnia odbioru robót.

      Wymagany przez Zamawiającego maksymalny okres realizacji zamówienia wynosi 40 dni.

      Zamawiający w kryteriach oceny ofert będzie oceniał skrócenie okresu realizacji zamówienia.

      Okres realizacji zamówienia może być skrócony do 30 dni.

      W przypadku zaoferowania okresu realizacji zamówienia: krótszego niż 30 dni, Zamawiający przyjmie wartość minimalną, tj. 30 dni.

      Brak wypełnienia oznaczać będzie, że Wykonawca zaoferuje wartość maksymalną, tj. 40 dni.

  2. Maksymalnie oferta może otrzymać 100 pkt. stanowiących sumę punktów uzyskanych w ramach kryterium:

    Cena brutto (KC) + Gwarancja (KG) + Termin realizacji przedmiotu zamówienia (KT)

  3. Zamawiający udzieli zamówienia, Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w Ogłoszeniuzostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o przyjęte kryterium oceny i wyboru ofert, tj. która otrzyma największą ilość punktów przy zastosowaniu wzoru:

    KC  +  KG + KT

  4. Przyjmuje się, że 1% = 1pkt., w ten sposób zostanie naliczona liczba punktów w/w kryteriach.
  5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

Rozdział 11.Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

  1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym OGŁOSZENIU  i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane wyżej kryteria oceny ofert.
  2. Zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich wykonawców o:
    • wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,
    • wykonawcach, którzy zostali wykluczeni,
    • wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty,
    • unieważnieniu postępowania – podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
  3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
  4. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę odrębnym pismem lub telefonicznie.
  5. Przed podpisaniem umowy wybrany Wykonawca przekaże Zamawiającemu informacje niezbędne do przygotowania umowy, np. imiona i nazwiska uprawnionych osób, które będą reprezentować Wykonawcę przy podpisaniu umowy, koordynacji, itp.

Rozdział 12.Wzór umowy.    

Projekt umowy stanowiący załącznik nr 6 jest integralną częścią niniejszej dokumentacji i zapisy w niej zawarte traktuje się jako warunki udzielenia zamówienia.

Załączniki:

  • Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy.
  • Załącznik nr 2 – Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
  • Załącznik nr 3 – Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu.
  • Załącznik nr 4 – Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.
  • Załącznik nr 5 – Wykaz usług.
  • Załącznik nr 6 – Umowa (wzór).

Suwałki, dnia 19.04.2018 r.

Zamawiający: Agencja Rozwoju Regionalnego „ARES” S.A. w Suwałkach

Pliki do pobrania