Agencja Rozwoju Regionalnego "ARES" S.A w Suwałkach
16-400 Suwałki, ul. Teofila Noniewicza 42A
tel. +48 87 566 61 06, +48 87 566 70 35, fax. +48 87 566 74 97
e-mail: arrares@ares.suwalki.pl

Szukaj

 

Jesteś tutaj: Aktualności

Weź udział w konkursie „Europa to My”! Do wygrania podróż marzeń i koncert w Twojej miejscowości

Wystarczy pokazać, jakie zmiany dokonały się wokół Ciebie dzięki Funduszom Europejskim. A zagrać naprawdę warto. Na zwycięzcę konkursu czeka m.in. europejska podróż marzeń, a w miejscowości, której dotyczy zgłoszenie konkursowe, zostanie zorganizowany Ogólnopolski Dzień Funduszy Europejskich z atrakcjami i wystawcami z całej Polski, a na koniec wielki koncert z udziałem m.in Edyty Górniak, Afromental, Margaret, Moniki Kuszyńskiej, Donatana i Cleo oraz Formacji Nieżywych Schabuff. Dodatkowo miejscowość zwięzcy otrzyma 5 hot-spotów z darmowym rocznym Wi-fi dla mieszkańców.

Ci, co nie wygrają, ale znajdą się w finałowej dwudziestce najlepszych zgłoszeń, otrzymają laptopy, a do ich miejscowości w lipcu przyjedzie ekipa Telewizji Polskiej i Radia Zet. I przygotuje program.

Zasady konkursu

Aby wziąć udział w konkursie „Europa to My”, wystarczy rozejrzeć się po najbliższej okolicy i wybrać projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich, jakie otrzymaliśmy na lata 2007-2013. Następnie zrobić mu kilka zdjęć (można również uzupełnić je o zdjęcie pokazujące, jak miejsce wyglądało zanim zrealizowano projekt), dodać opis i wysłać przez stronę www.europatomy.eu.

Chodzi o taki projekt, który zmienił na lepsze życie mieszkańców, okolicę czy miejscowość. Jest z czego wybierać – do tej pory przeprowadzono tysiące przedsięwzięć unijnych w całej Polsce. Oprócz zdjęć oceniana będzie historia i opis tego, jakie korzyści przyniósł projekt.

Jak i kiedy przesłać zgłoszenie

Zgłoszenia są zbierane w dwóch etapach. Na pierwsze zgłoszenia termin upływa 22 czerwca. Spośród nich kapituła konkursu wybierze pierwszych 10 finalistów. Drugi etap nadsyłania zgłoszeń zakończy się 3 lipca. W tym drugim etapie zostanie wybranych kolejnych 10 najlepszych prac. Cała finałowa dwudziestka będzie brała udział w głosowaniu internautów od 6 do 24 lipca. Wyniki zostaną ogłoszone 27 lipca.

Zgłoszenia należy wysyłać drogą elektroniczną za pomocą formularza zamieszczonego na stronie internetowej akcji w zakładce "Weź udział w konkursie".
Szczegóły na www.europatomy.eu i na Facebooku EuropaToMy.

Organizatorem akcji jest Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Radio Zet oraz Program Pierwszy Telewizji Polskiej.

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Suwałkach zaprasza na cykl spotkań informacyjnych pod tytułem "Środa z Funduszami dla ..". 1.07.2015 - NABÓR ZAMKNIĘTY

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Suwałkach zaprasza na cykl spotkań informacyjnych pod tytułem „Środa z Funduszami dla …”.

 

Uprzejmie informujemy, że nabór na spotkanie został już zamknięty

 

Spotkanie odbędzie się w środę w dniu 1 lipca 2015 r. w godz. 10.00 – 13.00 w siedzibie Lokalnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Suwałkach, Osiedle II 6A, sala nr 1, parter . Tematem spotkania będzie omówienie możliwości uzyskania dofinansowania z Funduszy Europejskich dla organizacji pozarządowych na aktywizację społeczną i zawodową.

Przewidywana szczegółowa tematyka spotkania to m.in.: omówienie najważniejszych dokumentów na poziomie unijnym i krajowym; omówienie alokacji finansowej na lata 2014-2020; omówienie głównych zmian w stosunku do starej perspektywy, informacje na temat wsparcia organizacji pozarządowych na aktywizację społeczną i zawodową z programów objętych umową partnerstwa, w ramach programu EWT oraz w ramach programów krajowych.

 

Spotkanie będzie przeznaczone dla organizacji pozarządowych 
i dotyczyć będzie wsparcia na aktywizację społeczną i zawodową.

 

Osoby, które chciałyby wziąć udział w spotkaniu, prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego

faxem na numer: 87 563 02 77

lub e'mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rekrutacja na spotkanie będzie prowadzona do 30.06.2015r.

 

Dodatkowych informacji o spotkaniu udzielają pracownicy Lokalnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Suwałkach pod nr telefonów:
(87) 563 02 19, (87) 563 02 11, (87) 563 02 76 
oraz tel. kom. 533 858 300

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, o udziale w spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń.


 

Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Ogólnopolski Konkurs Poprawy Warunków Pracy

Weź udział w Ogólnopolskim Konkursie Poprawy Warunków Pracy

 

W Twoim miejscu pracy poprawiono bezpieczeństwo pracy i ergonomię? Weź udział w 43. edycji Ogólnopolskiego Konkursu Poprawy Warunków Pracy.

 

Organizatorem konkursu jest Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej we współpracy z Naczelną Organizacją Techniczną, innymi ministerstwami, urzędami kontrolnymi, instytucjami ubezpieczeniowymi oraz partnerami społecznymi.

 

- Upowszechnianie innowacyjnych projektów jest niezwykle ważne. Konkurs ma wieloletnią tradycję, a zaprezentowane w nim rozwiązania poprawiłybezpieczeństwo pracy. Udział w nim mogą brać nie tylko pracodawcy, ale także pracownicy, którzy dążą do zmian w swoim miejscu pracy  - powiedział Władysław Kosiniak-Kamysz, minister pracy i polityki społecznej.

 

Celem konkursu jest wyróżnianie tych rozwiązań technicznych i organizacyjnych, a także opracowań naukowych, których zastosowanie przyczyniło się do poprawy warunków pracy.
Konkurs promuje także projekty edukacyjne i popularyzujące tematykę bezpieczeństwa oraz ochrony człowieka w środowisku pracy.

 

W jakich kategoriach przyznawane będą nagrody?

  • kategoria A – rozwiązania techniczne i technologiczne
  • kategoria B – prace naukowo-badawcze
  • kategoria C – przedsięwzięcia organizacyjne i edukacyjne

 

Poprawa bezpieczeństwa i funkcjonalności urządzeń lub technologii, osiągnięta poprawa warunków pracy oraz zakres zastosowania i możliwość upowszechnienia - to podstwawowe kryteria oceny wniosków konkursowych. Pod uwagę brane są także efekty ekonomiczne oraz wpływ na tworzenie kultury bezpieczeństwa.  

 

Oceny zgłoszonych wniosków konkursowych dokona Komisja konkursowa składająca się z ekspertów wyłonionych spośród organizatorów i współorganizatorów konkursu.  Nagrody I, II lub III stopnia oraz wyróżnienia wręczy minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz podczas uroczystej gali we wrześniu.

 

Wnioski konkursowe znajdują się na: www.ciop.pl/konkurs-bhp. Należy je przesłać do Sekretariatu Konkursu  do 31 lipca 2015 r. Sekretariat prowadzi Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy, ul. Czerniakowska 16, 00-701 Warszawa, tel. 22/623-36-83, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Patronami medialnymi konkursu są: Infor.pl, Praca i Zdrowie, Przyjaciel przy PracyKulturabezpieczeństwa.plTVP InfoDziennik Gazeta Prawna, portalbhp.ploraz Bezpieczenstwo Pracy - nauka i praktyka.

 

| Biuro Promocji i Mediów

| Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej

| Tel. (+48 22) 661 11 13, 661 11 22

| Fax (+48 22) 661 11 24

| E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

| www.mpips.gov.pl

Attachments:
Download this file (Regulamin-Konkursu + formularz.pdf)Regulamin-Konkursu + formularz.pdf[ ]188 kB

ZAPROSZENIE DO WZIĘCIA UDZIAŁU W WARSZTATACH PARTNERSTWA LOKALNEGO

Serdecznie zapraszamy  do wzięcia udziału w dwudniowych bezpłatnych warsztatach realizowanych w ramach projektu "Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach". Warsztaty będą dotyczyć tworzenia partnerstw lokalnych. Zajęcia odbędą się w dniach:

I edycja: 15-16 czerwca 2015 roku w hotelu: Sala bankietowa i pokoje gościnne Kalinowski w Sokółce,

II edycja: 16-17 czerwca 2015 roku w hotelu: Laguna Conference &Spa w Augustowie,

III edycja: 17-18 czerwca 2015 roku w hotelu Nad Wigrami w Gawrych Rudzie.

Udział w warsztatach jest całkowicie bezpłatny.

Uczestnikom zapewniamy:
nocleg, wyżywienie, materiały szkoleniowe, wykwalifikowanych trenerów oraz zaświadczenie potwierdzające zdobyte kwalifikacje.

Osoby chętne prosimy o wypełnienie załączonego formularza.

Liczba miejsc ograniczona!

 

Trenerzy warsztatów:

Krzysztof Kozicki– wójt gminy Piątnica, Starosta Łomżyński w latach 2007-2011 – z sukcesem wdrażał ekonomię społeczną na ziemi łomżyńskiej,  kierownik merytoryczny CIS ,,Nowe Otwarcie” – w Łomży, wykształcenie wyższe, st.pod. zarządzanie przedsiębiorstwem społecznym”, specjalista ds. zamówień publicznych – certyfikat, liczne szkolenia i certyfikaty z ekonomii społecznej. Doświadczenie trenerskie od 2005 w zakresie ekonomii społecznej, zakładanie  Spółdzielni Socjalnych i CIS-ów, współpraca samorządów z sektorem NGO w zakresie rozwoju ekonomii społecznej, odpłatna i nieodpłatna działalność pożytku publicznego, pisanie projektów społecznych, prowadzenie konsultacji społecznych, klauzule społeczne w zamówieniach publicznych.

 

Agata Swędzioł -  prezes Spółdzielni Socjalnej „OPOKA” – jest to pierwsza Spółdzielnia Socjalna w Polsce założona przez dwa podmioty prawne o mocno ugruntowanej pozycji w obszarze pomocy i reintegracji społecznej – Stowarzyszenie na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju Społeczno-Gospodarczego „KLUCZ”Chrześcijańskie Stowarzyszenie Dobroczynne. Spółdzielnia utworzona w  drugiej połowie 2009 r. z sukcesem zaistniała w branży gastronomicznej i szkoleniowej.

Attachments:
Download this file (formularz ogolny.docx)formularz ogolny.docx[ ]934 kB
Download this file (program warsztatow ogolny.doc)program warsztatow ogolny.doc[ ]15 kB

Więcej artykułów…

Strona 9 z 17

Początek strony